Vinzare-cumpararea apartamentului

Buna ziua! Ce documente trebuie sa solicit de la vinzator? Cum si unde sa verific veridicitatea lor sa nu fiu amagita. Mersi anticipat pentru sfat!

  • Nume: Anonim
  • Data: 2020-11-01
  • 1

RĂSPUNSURILE PARAJURIȘTILOR (1)

Cojocari Cristina

Data: 2020-11-03

Buna ziua. Procedura următoare în procurarea unui apartament este:,, Actul de proprietate asupra bunului imobil.Actul de proprietate asupra bunului imobil este documentul ce atestă dreptul de proprietate, sau mai bine spus, modalitatea prin care a fost obținut bunul imobil. Ca urmare, actul de proprietate poate fi obținut în baza: -contractul de vânzare-cumpărare -contract de moștenire -contract de donație -proces verbal de recepție finală (contract de investiție) hotărâre a instanței de judecată etc. Extrasului din Registrul bunurilor imobile (extrasul de la Cadastru) conține datele despre proprietarul imobilului, suprafața, actul de proprietate al vânzătorului asupra bunului, grevările/interdicțiile /notările aferente bunului (după caz). Evaluarea bunului imobil Actul de evaluare a bunului imobil (evaluarea Cadastrului), act ce determină valoarea imobilului realizată de către Oficiul Teritorial Cadastral. Act ce confirmă plata impozitului pe imobil E nevoie să prezentați dispoziția de plată achitată la bancă pentru impozitul imobiliar anual. După vânzarea imobilului e nevoie să achiți impozitul pe creșterea de capital. Facturi cu privire la serviciile comunale Facturile la servicii comunale sunt o garanție pentru cumpărător cu privire la lipsa datoriilor. E nevoie să prezentați facturile achitate la energia electrică, termică, gaz, gestiune a blocului locativ etc. //Buletin de identitate / Certificat de căsătorie / Divorț (după caz)// E nevoie să prezentați buletinul de identitate valabil, certificatul de căsătorie sau divorț după caz. Toate aceste acte sunt necesare la notar în ziua tranzacției de vânzare-cumpărare a bunului imobil.